بازار خودرو بیرجند
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۱
مدیرعامل ایرانخودرو، علیمردان عظیمی، از ورود به مرحله تولید انبوه خودرو ریرا در آبانماه خبر داد و اعلام کرد که این خودرو از آذرماه به مشتریان تحویل خواهد شد. وی همچنین به برنامههای گروه صنعتی ایرانخودرو برای کاهش مصرف سوخت خودروها و معرفی اولین محصول هیبریدی تولید داخل در نیمه دوم سال آینده اشاره کرد.
عظیمی با تأکید بر رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه کاهش مصرف سوخت، به برنامههای این شرکت در طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی پرداخت و گفت: «از آنجایی که خودروهای هیبریدی نیازی به زیرساختهای خاص ندارند، فعلاً تمرکز ما بر روی طراحی و عرضه تارا هیبریدی است. این پروژه در مرحله تکمیل طراحی و نمونهسازی قرار دارد و انتظار میرود که نمونههای اولیه تا اوایل زمستان به کالیبراسیون در شرایط مختلف جوی ایران بپردازند.»
وی همچنین افزود: «با برنامهریزیها انجامشده، مراحل صنعتیسازی این خودرو از ابتدای سال آینده شروع خواهد شد و در پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.» بر اساس مدلسازیهای علمی، عظیمی پیشبینی کرد که این خودرو به طور قابل ملاحظهای، یعنی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد، مصرف سوخت را کاهش خواهد داد.
مدیرعامل ایرانخودرو در ادامه به توانمندیهای این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه موتور اشاره کرد و گفت: «موتور بسیار قوی EFP-TC که توسط ایرانخودرو تولید شده، در محصولات ریرا و دنا جوانان و به دنبال آن، در تارا استفاده خواهد شد. این موتور جدید علاوه بر افزایش شتاب، مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه قبلی EF7-TC دارد و انتظار میرود تا پایان امسال به دست مشتریان برسد.»
عظیمی همچنین به پروژههای دیگر ایرانخودرو در راستای بهینهسازی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: «ما در حال توسعه موتور سه سیلندر هستیم که به کاهش قابل توجه مصرف سوخت کمک خواهد کرد. این موتور در حال حاضر به مرحله صنعتیسازی رسیده است.»
وی از توسعه و نصب موتور EF7-Turbo CNG بر روی محصول سورن به عنوان اولین موتور گازسوز توربوشارژ داخلی یاد کرد و گفت: «مشکلاتی مانند افت توان و گشتاور در موتورهای گازسوز با استفاده از این تکنولوژی حل شده و میتوان از آن در مدلهایی مثل دنا که نسخه گازسوز آن تولید نشده، استفاده کرد.»
مدیرعامل ایرانخودرو همچنین خبر از تولید انبوه رانا با گیربکس AMT6 از دیماه امسال داد و تأکید کرد که این گیربکس بهوسیله شرکت نیرومحرکه داخلیسازی شده است، که به کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری منجر خواهد شد.
عظیمی همچنین بر تولید انبوه محصول تارا جوانان با موتور قوی EFP-TC تأکید کرد که تا بهمنماه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول به یکی از پرقدرتترین خودروهای سدان داخلی تبدیل خواهد شد و میتواند رقیب جدی خودروهای مشابه وارداتی باشد.
او همچنین اعلام کرد که تولید انبوه ریرا بنزینی در آبانماه آغاز خواهد شد و با شروع تحویل در آذرماه، تمامی تعهدات این شرکت به مشتریان تا پایان سال محقق میشود.
وی طراحی و تولید کراساوور ریرا را یک جهش در صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: «با ورود این محصول، ایرانخودرو قادر است با خودروهای خارجی رقابت کند و این خودرو با کیفیت و فناوریهای روز، جایگاه مناسبی در بازار خودروهای کراساوور خواهد داشت.»
منبع خبر سایت ایران جیب